Renault dCi twin-turbo…


Dacia Coupe Rally
Renault ne prezintă primul său motor diesel twin-turbo. Este vorba despre un 1.6 dCi care asigură acelaşi nivel de putere ca un 2.0 dCi, dar consumă cu 25% mai puţin.
Esențial 100 de cai putere pe litru asigură motorul dCi twin-turbo de 1.598 centimetri cubi oferit de Renault.

Renault va oferi un nou motor diesel din gama sa, primul dCi twin-turbo al constructorului din Franţa. Unitatea de 1.6 litri are două turbosuflante, este destinată viitoarelor modele din segmentele D şi E şi are rolul de a înlocui motoarele de 2.0 litri fără a pierde din nivelul de putere asigurat de acestea. Noul 1.6 dCi twin-turbo asigură 160 CP şi 380 Nm şi este cu 25% mai eficient decât motoarele de 2.0 litri pe care le va înlocui. Pe lângă economia de carburant furnizată, motorul oferă 90% din cuplul maxim încă de la 1.500 rpm, iar cuplul maxim este atins la 1.750 rpm, totul pentru o acceleraţie lineară şi fără efort.

Francezii de la Renault spun că s-au folosit de expertiza lor în Formula 1 pentru a realiza noul lor propulsor. Drept exemplu, răcirea propulsorului este îmbunătăţită faţă de unităţile actuale prin implementarea unui sistem transversal de circulaţie a lichidului de răcire. Segmenţii pistoanelor au şi ei un design diferit, menit să se adapteze la fluctuaţiile de temperatură şi de presiune pentru a obţine echilibrul optim între frecare şi eficienţă.

Noul motor 1.6 dCi twin-turbo respectă normele Euro 6 şi integrează un filtru de particule cu regenerare şi un sistem de reducere a emisiilor de NOx-uri. Sistemul de injecţie funcţionează la o presiune de 1.800 de bari pentru a opera la eficienţă maximă alături de cele două turbosuflante. Referitor la acestea, cei de la Renault spun că au făcut o pereche între un turbocompresor cu o inerţie redusă, care oferă un cuplu maxim la turaţii joase şi asistă motorul în plajele medii de turaţie, în timp ce a doua turbină asigură nivelul de putere ridicat per litru la turaţii superioare, pentru a asigura demarajele şi reprizele în forţă până la linia roşie a turo-metrului.

Cum ar fi un Duster sau Logan Coupe cu acest motor?

Categorii: Actualitate, auto, inedit, Stiinta & Tehnica | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: