Cioclii și blestemele!


Ieri, urmărind un reportaj realizat de Știrile ProTv am constatat cu îngrijorare că Uzina Dacia din Mioveni, ca urmare a scăderii comenzilor la export, va opri activitatea pentru câteva zile… Documentarea reporterului a demonstrat că motivul principal al încetării activității este faptul că a fost lansat modelul „Lodgy” care, culmea tupeului, este produs în Maroc și nu în România.

Astăzi am aflat că Dacia mai primește o lovitură, de aceasta dată din partea vecinilor din Est, rusii. Aceștia vor lansa prin compania TagAZ o mașină.

„Aceasta mașină este un coupe in 5 uși (adica 4+portbagaj) și pleaca de la 10.000 de euro. Rusii nu au dat prea multe detalii despre motor, decât că este de 1.6 litri, turbo. Asta înseamnă că o sa aiba undeva peste 100 de cai. Sau asa ar trebui. In cei 10.000 de euro primești tot felul de dotari: aer condiționat, sistem sunet CD/MP3, are condiționat și oglinzi încălzite. La banii și dotarile astea, Dacia o să aibă sigur probleme mari”.

Nu săriți să mă linșați pentru că am copiat acest pasaj de pe Știrile ProTv. Repetiția și încercarea de a prezenta acele dotari ale mașinii rusești ca pe o arma supremă anti-Dacia le aparțin. Sunt curios cine a comandat acest val de articole care picură deznădejde în rândul angajaților Dacia și face un deserviciu chiar României.

Poate că motivele reale ale scăderii producției la Mioveni sunt altele! Poate că analizarea pieței auto din Europa ar dezvălui cu ce dificultăți reale se confruntă majoritatea producătorilor. Totusi nu… nu poate fi decat vina unui producator roman adica Dacia si meritul celor de la TagAZ care vor avea dotari la care Dacia poate doar visa…sistem sunet CD/MP3, are condiționat și oglinzi încălzite basca peste 100 cai putere.

Dragii mei nu sunteți OK!

Piața auto s-a redus în primele cinci luni cu 12,1%, la 34.467 unităţi, vânzările de autoturisme având un ritm de scădere apropiat (11,9%), la 28.979 unităţi, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). 

Livrările de vehicule comerciale au scăzut cu 13,2%, la 5.158 unităţi, iar cele de autobuze cu 8,3%, la 330 unităţi.

„Situaţia (pieţei auto, n.r.) este cumva similară cu ceea ce se întâmplă la nivelul UE (-7,7%), fiind state (chiar din cele dezvoltate), unde se înregistrează şi scăderi de până la 41-43%”, se arată într-un comunicat al APIA.

Evoluţia pieţei româneşti a fost influenţată negativ de „într-o oarecare măsură” de derularea deficitară a programului „Rabla”, precum şi de condiţiile economice generale, conform sursei citate.

În mai s-au produs în România 32.040 de autovehicule, cu 36,5% mai mult decât în luna precedentă, ceea ce face ca în peioada ianuarie – mai să fie înregistrată o creştere de 1,9% (142.128 unităţi), comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut.

„Această creştere ar fi fost mai consistentă dacă nu am fi avut scăderea de 22% înregistrată de către vehiculele comerciale uşoare, datorată absenţei în 2012 a producţiei modelului Transit Connect pe care îl realiza Ford anul trecut. Pe analiza sectorială observăm în cadrul acestor cifre o creştere la autoturisme faţă de luna precedentă de 35,8% şi +52,4% la vehiculele comerciale. În condiţiile unei cereri interne, în continuare, extrem de reduse, 91% din producţia pe aceste prime 5 luni a fost exportată”, precizează APIA.

Astfel, exporturile au crescut cu 2,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, la un volum total de 129.649 unităţi.

Exporturile autoturismelor au urcat cu 4,4%, la 122.557 unităţi, iar livrările pe pieţele externe a vehiculelor comerciale au scăzut cu 24,5%, la 7.092 unităţi. Evoluţia a fost determinată tot de scoaterea din producţie a modelului Transit Connect, acesta urmând să fie înlocuit cu autoturismul B-MAX.

Cel mai căutat model la export în luna mai a fost în continuare Dacia Duster, 11.477 unităţi în mai şi un total de 59.754 în primele cinci luni (49% din numărul total de autoturisme exportate), urmat de Sandero (6.867 unităţi în mai şi 27.689 în 2012) şi Logan (3.720 unităţi în mai), acesta din urmă înregistrând practic o dublare a volumului total exportat în 2012 (18.209 unităţi) faţă de 2011 (9.893 unităţi).

În ceea ce priveşte vânzările de autoturisme, pe primele cinci luni din 2012 topul pe mărci este format din Dacia, cu 7.882 unităţi vândute (27,2% din total), Volkswagen (3.212 unităţi / 11,1%), Skoda
(2.723 unităţi / 9,4%), Renault (2.042 unităţi / 7,1%), Ford (1.952 unităţi / 6,7%) şi Hyundai (1.205 unităţi / 4,2%).

Pe modele, cu volumul din luna mai (1.677 unităţi), datorat în cea mai mare parte programului „Rabla”), Dacia Logan înregistrează o creştere de 57,8% faţă de aprilie şi ajunge în 2012 la un volum total de 4.089 unităţi vândute, cu care ocupă poziţia de lider, urmat de Duster – 2.237 unităţi. Podiumul este completat de Skoda Octavia (1.402 unităţi), urmată de Renault Clio şi Logan MCV.

„Analizând segmentarea pe clase, dacă până acum, unele segmente, chiar dacă de volum redus (cum sunt cele din clasele D, E, F şi chiar SUV), înregistrau creşteri, chiar semnificative, faţa de anul trecut, în luna mai mai avem doar 2 clase care sunt pe plus, respectiv Clasa E (+34% pe un volum de 425 unităţi) şi SUV (+14,6% pe un volum de 5.972 unităţi). În funcţie de tipul de combustibil, în cele 5 luni din 2012 raportul dintre diesel şi benzină este favorbil motoarelor diesel, care înregistrează o cotă de piaţă de 50,3% faţă de 42,4% în 2011. În astfel de condiţii, deşi vânzările totale de autoturisme au înregistrat un regres de 11,9%, vânzările de autoturisme cu motoare diesel au avut o creştere de cca. 4,6% faţă de aceaşi perioadă a anului trecut”, se precizează în comunicat.

APIA apreciază că piaţa auto nu va depăşi în acest an nivelul de 90.000 – 92.000 unităţi (autoturisme + vehicule comerciale), din care autoturisme circa 75.000.

Aștept cu nerăbdare momentul în care vom susține un produs fabricat în Romania nu numai pentru un fals patriotism ci recunoscând cu decentă calitatea și fiabilitatea lui. Sper din toată inima ca Dacia va avea concurenți serioși care vor determina o permanenta evoluție a designului, calității și dotărilor, păstrând fiabilitatea!

Cine crede că un german, spaniol sau francez nu are cultura calității automobilului adânc înrădăcinată cred că greșește.  În cadrul studiului, Dacia s-a poziţionat pe locul 13, la egalitate cu Volkswagen. 

Excepțional!

Ionuț Păun

Categorii: Actualitate, auto, Comentarii, inedit, Politica, Stiinta & Tehnica | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: