BMW Nazca Homage 2011


Nu a fost construit în serie niciodată, dar a intrat în istoria creaţiilor iconice pe patru roţi: BMW Nazca, un concept făcut de Italdesign acum 20 de ani. Acum, danezul Sabino Leerentveld aduce acel concept în actualitate, printr-un ravisant Nazca Homage 2011.

 

Dacă ar fi fost construit în serie, BMW Nazca ar fi rivalizat nu doar cu Ferrari şi Lamborghini, dar şi cu McLaren F1 (care, să nu uităm, avea un motor V12 BMW). Din păcate pentru fanii înfocaţi ai maşinilor BMW, Nazca nu a depăşit stadiul de concept – deşi, pentru începutul anilor ’90, nu erau deloc de neglijat puterea de 660 CP sau viteza maximă de aproape 300 km/h.

La 20 de ani distanţă, designerul Sabino Leerentveld readuce în actualitate ideea unui BMW suprem printr-un omagiu adus conceptului făcut de Italdesign, iar denumirea este clară: Nazca Homage 2011. Cei de la bmwblog.com au obţinut mai multe detalii chiar de la creator.

Faţă de conceptul original, Nazca Homage 2011 are o formă mai sculpturală, deşi păstrează ideea postului de conducere tip carlingă şi o siluetă foarte aerodinamică şi cu o înălţime joasă. Se remarcă botul inspirat, în mod evident, de la recentul BMW Vision Concept, dar, spre deosebire de curentul actual, nu există faruri cu “angel eyes”.

Deşi dă impresia de masivitate, Nazca Homage 2011 este destul de compactă, având o lungime de 4,4 metri şi un ampatament de 2,7 metri. Motorul este plasat, normal, în poziţie centrală, în spatele scaunelor faţă, dar, fiind vorba de un concept de design, arhitectura şi performanţele acestuia rămân neimportante pentru moment.

Din păcate, Nazca Homage 2011 va rămâne doar la stadiu virtual, cei de la BMW neavând încă nici un fel de plan de a intra în paradisul maşinilor supersport cu un astfel de model de top în perioada urmǎtoare. Așadar fanilor nu le rămâne decât să viseze în continuare la un BMW suprem…care sǎ punǎ în umbrǎ alte supercar-uri.

Modelul de la BMW care este cel mai apropiat de ideea de super-car a fost 850 CSI. Aceasta sportiva cruiser a fost produsa începând cu anul 1989 si a incetat sa existe exact peste un deceniu. In acei 10 ani modelul Seria 8 a reprezentat cea mai avansata masina din punct de vedere tehnologic a Europei. Pur si simplu cand BMW a decis montarea celor mai inovative sisteme electronice la bord, aceasta a arata lumii ca peste 380 de CP pot sa fie struniți chiar și de o domnisoara.


Prima generatie de ESP purta numele de ASC si era dezvoltatǎ de germanii de la Teves. Fata de un ESP normal din 2011 acesta functiona eficient doar până la 100 de km/h, iar cand intervenea avea prostul obicei de a taia gazul in cele mai ciudate situatii.


Evident ca fanii adevarati aveau posibilitatea sǎ decupleze acest sistem, moment când intreaga experiență BMW in producerea de masini sportive avea sa-si faca prezenta.
Un exemplar 850CSI avea o viteza maximǎ de aproximativ 300 de km/h, iar stabilitatea la aceste viteze era demna de orice concurent Porsche sau Ferrari.

Ionuț Păun

About these ads
Categories: auto | Scrie un comentariu

Post navigation

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com. The Adventure Journal Theme.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 289 other followers

%d bloggers like this: